
At se bag facaden og finde fortællingen
Henning Larsen er et globalt arkitektfirma med ambitioner om at være førende inden for bæredygtighed, designmetoder, arbejdsgange og nye teknologier til arkitektur og landskab. Vores opgave var at kommunikere denne ambition ved at stille skarpt på diverse projekter, teknologier og metoder. En af de største udfordringer var den høje kompleksitet – både i de tekniske løsninger og de mange involverede mennesker. For at skabe helstøbte, forståelige og nærværende fortællinger skulle vi identificere de vigtigste personer og aspekter at fokusere på.
Fokus på mennesker og metoder, der former fremtidens arkitektur
For at gøre kompleksiteten håndgribelig arbejdede vi antropologisk med at finde de mest relevante stemmer og fokusområder. Henning Larsen har en strategisk ambition om at være førende inden for nyskabelse, især med fokus på bæredygtighed. Derfor var det afgørende at lokalisere de personer og historier, der bedst kunne formidle denne ambition. I FELT har vi bidraget til denne formidling ved at dykke ned i temaer som computational design, bæredygtigt byggeri og nye teknologier. Vores tilgang har resulteret i en række videocasestudier om nyskabende teknologi og viden samt eventfilm og intern kommunikationsmateriale, der understøtter Henning Larsens langsigtede mål.