IDA

Skræddersyede fortællinger, der taler direkte til målgruppen
Udfordring

At synliggøre både faglig dybde og menneskelig transformation

IDA, Ingeniørforeningen i Danmark, har været projektleder på uddannelsesforløbet FastTrack – kompetencer til cybersikkerhed, der opkvalificerer fire forskellige målgrupper gennem fire separate spor. Udfordringen var at synliggøre værdien af hvert spor og formidle oplevelserne fra deltagerne på en måde, der både talte til virksomheder og potentielle nye deltagere. Det krævede en tilgang, der både fangede den faglige dybde og den menneskelige transformation, som forløbet skaber.

Løsning

Skræddersyede fortællinger, der taler direkte til målgruppen

Vi har produceret fire unikke film, skræddersyet til hver af de fire målgrupper, samt en introduktionsfilm, hvor programlederen sætter rammen for forløbet. Metoden har været den samme – vi har ladet deltagerne fortælle deres egne historier – men resultatet er fire film, der taler direkte til vidt forskellige modtagere. Gennem personlige fortællinger udfoldes både de specifikke læringer og de livsændrende perspektiver, deltagerne har taget med sig. På den måde har vi skabt en visuel formidling, der gør værdien af FastTrack nærværende og konkret for både virksomheder og kommende deltagere.

Kontakt
Jens Sejer Greve
Visuel Antropolog
Kontakt Os
Christian Pauli Bro
Visuel Antropolog
"

"FELT har en enkel og intuitiv tilgang – de finder selv den rette vej. Jeg behøver blot at overlevere vores fortælling og overordnede budskab, og så omsætter de det til levende og autentiske videoer. Derfor har jeg gentagne gange valgt at samarbejde med dem om at producere casefilm fra forskellige arbejdspladser. Denne gang handlede det om at synliggøre resultaterne af læringsforløb for fire vidt forskellige målgrupper. Igen formår de at indfange essensen af de unikke personer og deres kontekst samt fremhæve den transformation, der er sket.”

Sofie Rasmussen, Projektleder IDA